20091205

Vi var i Östersund och såg skidåkarna skjuta järnet. En tripp över lördagen, och det var tokigt trevligt att se det hela i verkligheten. Att vi såg alltihopa och efteråt insåg att vi inte lagt någon energi på att komma ihåg vem som vann förvånade oss lite, men jag hade i och för sig fullt upp med att ha koll på allt som skedde på 4-5 olika ställen samtidigt. Men skoj, nästa år ska det försökas ordnas med längre vistelse.

Nu när det färdades inåt landet hittade vi även snön som lyst med sin frånvaro här, vilket jag trodde var tillräckligt norr upp för att få se någon, och det var ju kul att spinna loss med dubbdäcken. Men lugnt och fint på vägarna, mycket bra.

Väl hemma bar katten synliga spår av att ha sovit hela tiden vi varit borta. Nyvaken i beteende och päls, all mat kvar i skålen och inte alltför förstående att vi varit borta länge som borde gjort henne glädjerusig att se oss, vilket jag har för mig brukar vara fallet. Imorrn ska vi till damens föräldrar och presentera vår katt för deras, något som förra gången slutade med väs och fräs. Men det blir nog bra.

Kvarhängd skoluppgift klar dagen före inlämning och det är tidsmarginal god nog. Nu ska jag undersöka varför mitt managerspel felar, sen blir det avsnitt innan sömn. Hej hej!