20091215

Efter avgådd koffeinkick hamnade jag hemma på lunchen och tyckte synd om katten som bara kan se all snö lägga sig på marken utanför och inte känna hur kallt och lustigt det egentligen är att röra. Hon fick vila i en korg någon sekund medan jag fyllde ett glas med snö från balkongen, sen ställde jag det i vardagsrummet och följande 45 minuter satt en Sally och var väldigt intresserad strax intill glaset och duttade med en tass och ylade medlidande när det började smälta. Tyckte jag var skoj, lättroad som jag är.
Sen nu på kvällen testade jag att lägga riven morot, som blev över från middagen, i hennes matskål. Och efter en hel del stirr och vridande på huvudet tuggade hon i sig det. Nyttig katt! Vi har alltså nu listat ut att hon, utöver vanlig kattmat, äter räkor, rivna morötter, tacoköttfärs (ramlade på golvet, hon åt) och sockerkaka. Och icke rostat rostbröd som var tänkt att locka underhållande fåglar utanför fönstret med.
Snart sova, lååång dag imorrn. Workshop i skolan då, inte riktig koll vad den går ut på men verkar intressant.
Blev ett kattinlägg, hej hej.