20100201

Sally! Så oerhört fin katt det är. Men nu är hon bara på andra plats på sin mattes favorit saker-lista, en ny kamera som anlände i förra veckan snodde åt sig första platsen och jag, nerknuffad på plats nummer 3, toppar en annan lista just därför: Mest fotograferade objekt i damens omgivning. Det är som gamla tider när man ständigt hade störande blindpunkt i synfältet av en alltför återkommande blixtattack.

Det är fint ute med all snö, den ställde dock till det lite när det skulle praktiseras förra veckan. Men som den norrlänning jag är nuförtiden körde jag på som om inget hade hänt och kom fram och tillbaka helt oskadd. Tack dubbdäck.

Annars är det lugnt, praktik som sagt i full hollaballoo, har mitt projekt och när jag väl lyckas tänka på annat påminns jag av en slump och så snurrar det på igen. Nyklippt är jag också, lät damen utöva sin talang och ja, det är kortare, det är det!

Imorrn ska jag få rundvisning på anläggning, sen hade jag väl tänkt spåna idéer med dom berörda, efter det har jag lite literatur jag kan dyka ner i gällande logistikens underbara värld. Fast troligtvis lär det bli att ignorera det en stund till och göra något annat. Som vanligt.

Just! Nytt grafikkort kom idag. Från att det låtit som jag tjuvstartat traktor låter datorn återigen (senast var när den levererades ny) inte något alls, perfekt om man vill tjuvspela lite FM2010 med en dam i rum intill, ha!

Önskar mor och far återigen en fin resa, hoppas ni får det underbart med alla plusgrader.

Själv hoppas jag det inte snöar inatt så jag slipper gräva fram bilen igen. Hej!

1 kommentar:

henrik sa...

åh, vinter!

Är i härnösand en vecka, njuter av vädret! iofs är sthlm också ovanligt bra just nu. kommer du upp något i helgen?